Espurna

Projecte Espurn@

Estic fent un curs de treball per projectes a Primària i la filosofia d'aquesta metodologia de treball no és un article i un nom, per ex: Els dofins, què sabem,què volem aprendre i què hem après.Va més enllà, allò que es viu i s'aprèn a l'escola no es pot reduir ni al currículum ni a les competències, no estem davant un pensament únic sinò divers dels alumnes.Vivim un procés de canvi en la societat que ens demana noves metodologies de treball. Al curs han exposat experiències arrel de la pregunta: Què volem aprendre plegats? tots els interessos, preocupacions dels nens es relacionen, es compateixen els interessos, inquietuds,s'investiga, es debat i quan en contextualitza el que s'aprèn no s'oblida.
Jo no tinc l'experiència dd'haver treballat en una escola per projectes i m'ha fet replantejar-me moltes coses. Què penseu?

Etiquetas: treball per projectes

Compartir

Responde a esto

Respuestas a esta discusión

Mònica el projecte és el que d dóna resposta a la diversitat i l'aprendre a aprendre, es l'eina calu al meu punt de vista, si bé més complicada per l'enrenou que porta la mes satisfactoria ànims val lapena

Responde a esto

Abans que res enhorabona per la teua inquietud i animar-te a treballar per projectes en tota primària, encara que la gent que tingues al voltant pense que no es pot fer o es molt de curro. Jo l'any passat vaig estar treballant per projectes amb alumnes de 3er i 4rt de primària. L'experiència va ser fabulosa i havies de vore als xiquets i xiquetes com realment estudiaven el que volien i ho feien perquè volien.

Crec que ja hem arribat un punt en que és necessari en que comencem a pensar en els nostres alumnes i deixem de pensar tant en els nostres interessos i motivacions. Ells i elles són qui es mereixen que els escoltem i els valorem com persones que son. Al igual que nosaltres treballem d'una manera molt més activa i molt més motivadora quan ens interessa algo, a ells i elles els passa el mateix. Sempre i quan l'aprenentatge siga vivencial i actiu, l'aprenentatge serà autèntic, contextualitzat i realment hauran aprés el que volien aprendre, i el més important de tot, hauran aprés a aprendre.

Salut i ànims, i ja saps que si necessites qualsevol cosa al respecte no dubtes en demanar-ho.

Una abraçada i sort!

Responde a esto

Mònica, d'acord amb tot el que et diu en Cosme i en Jaime, afegeixo:

Tinc experiència d’haver treballat en projectes. Hi ha diferents aspectes que per a mi són molt enriquidors, que tu també ja deixes entreveure,
La necessitat que es viu d’aprendre junts, d’aprendre compartint; a mesura que va avançant el projecte (ja sigui per la nova informació que es troba, per resoldre situacions, ...) van sorgint noves preguntes, noves hipòtesis que cal anar resolent de manera compartida. És un treball cooperatiu en el sentit que aprenc i visc com aprenem junts, és tot un ambient de diàleg i de cooperació. D’aquí sorgeixen aspectes d’autoregulació, etc.

És realment engrescador!

Anima't! Si necessites alguna cosa, només has de fer que comunicar-ho.

Responde a esto

Que podem aprendre tots plegats a treballar per projeces.
Amb l'escula de la plataforma 350.org/es per evitar el canvi clomàtic vull començar un projete amb els meus alumnes, potser els de tota l'escola i potser aprendre a fer-ho realitat amb altres mestres de diferetns escoles.
Acabo d'obrir http://sites.google.com/site/trescentscinquanta/, per veure que podem fer.

Animeu-vos !

Responde a esto

Responde a esto

RSS

Acerca de

Espurn@ Espurn@ creó esta red social en Ning.

el Karaoke de la Núria

QR-dites

T'animes a participar en l'activitat de QR-dites?

Xarxes amigues

Espurna Insígnia

Carregant...

Música Nadal

Découvrez la playlist nadal avec Various Artists

© 2009   Creado por Espurn@ en Ning.   Crear tu propia red social

Insígnies  |  Reportar un problema  |  Protecció de dades  |  Términos de servicio

Iniciar sesión en el chat