Espurna

Projecte Espurn@

Hola Companys!

Em dic Gerard Romo i sóc professor de matemàtiques de secundària. La meva experiència amb alumnat amb dificultats d’aprenentatge em va portar a generar al llarg dels anys un gran volum de material didàctic específic que he anat recopilant a la meva web, www.toomates.net

Des de fa temps també estic desenvolupant una pàgina web per a que els estudiants puguin practicar i millorar les seves competències en càlcul numèric, de forma autònoma, que anomeno “CocoTrainer”. Ja fa anys que en parlo amb Ramon Barlam i el Ferran Mas, i del fantàstic espai que és Espurna per a compartir idees i propostes.

L’estudiant pot seleccionar un tipus de nombre (enter, fracció o decimal, amb o sense signe) i anar practicant les operacions, sumes, restes, multiplicacions, potències i arrels, de forma progressiva.
Quan es completa de forma satisfactòria una llista el sistema li permet passar a una més difícil, alhora que li va donant una puntuació. Quant més difícil és la llista d’exercicis més puntuació pot obtenir, com si fos un « videojoc ».

A més a més, el sistema permet a l’estudiant identificar-se, i així « guardar la partida » i continuar després allà on s’hi va quedar.

Si alguna professora o professor el troba interessant i el prova amb els alumnes, m’agradaria saber què en pensa, els errors que pugui haver trobat i qualsevol comentari, suggerència o crítica per a millorar-lo. Es tracta d’una iniciativa 100% software lliure.

Podeu accedir a una versió inicial en

http://phobos.xtec.es/gromo/cocotrainer.htm

És l’opció TooMatch (la resta de jocs: Enigmes, Cadenes, Puzzles... no estan encara acabats del tot)

Moltes gràcies pel vostre temps, Gerard.

Visitas: 133

Responde a esto

Respuestas a esta discusión

Hola Gerard,

En primer lloc, felicitar-te per aquesta iniciativa. He entrat i és interessantíssima !!! La recomano a tots els membres de la comunitat Espurn@.
Hola Gerard!

Enhorabona per la iniciativa de toomates, sóc un fervent seguidor! Fins ara i mirarem aquest cocotrainer!
Hola Gerard,
Trobo molt encertada la creació de CocoTrainer, m'ha agradat l'apartat de"Anem de compres", no sé si a mesura que avança el nivell, proposes exercicis de tornar el canvi... així els alumnes posen a la pràctica la situació d'anar a una botiga.
molt bé i molt interessant.
Bon recurs!!!!
Hola Elena i Núria!

Ara a l'estiu aprofito que tinc més temps per a dedicar-me a la programació web i estic treballant per a fer nous tipus d'exercicis i millorar la presentació de les activitats.

Jo crec que les activitats del tipus "anem de compres" poden ser molt interessants, la que veieu al CocoTrainer és només un exemple inicial de prova. La idea que tinc és de desenvolupar-ne moltes al llarg d'aquest estiu.

Prenc bona nota de la teva suggerència de fer activitats "tornar el canvi". També estic pensant de generar activitats on la resposta no hagi de ser exacta, sinó que pugui ser aproximada, amb un marge d'error per a un temps de pensar finit, del tipus "Ràpid! més o menys quant sumen aquests productes?"...

També com diu Elena val la pena desenvolupar camins d'activitats de més fàcil a més difícil, amb dificultat progressiva...

Tot plegat ho aniré desenvolupant aquest estiu si tot va bé. Estaré molt agraït de qualsevol suggerència que em feu, ja que jo malauradament no crec que pugui treballar-les a classe, ja que el pròxim curs continuaré treballant amb alumnes de quart ESO i batxillerat, (tot i que no els aniria gens malament la pràctica de càlcul numèric mental a aquests!)

Fins la pròxima, Gerard.

Responder a debate

RSS

© 2014   Creado por Espurn@.   Tecnología de

Insígnies  |  Reportar un problema  |  Términos de servicio