Hola Companys!
Em dic Gerard Romo i sóc professor de matemàtiques de secundària. La meva experiència amb alumnat amb dificultats d’aprenentatge em va portar a generar al llarg dels anys un gran volum de material didàctic específic que he anat recopilant a la meva web,
www.toomates.net
Des de fa temps també estic desenvolupant una pàgina web per a que els estudiants puguin practicar i millorar les seves competències en càlcul numèric, de forma autònoma, que anomeno “CocoTrainer”. Ja fa anys que en parlo amb Ramon Barlam i el Ferran Mas, i del fantàstic espai que és Espurna per a compartir idees i propostes.
L’estudiant pot seleccionar un tipus de nombre (enter, fracció o decimal, amb o sense signe) i anar practicant les operacions, sumes, restes, multiplicacions, potències i arrels, de forma progressiva.
Quan es completa de forma satisfactòria una llista el sistema li permet passar a una més difícil, alhora que li va donant una puntuació. Quant més difícil és la llista d’exercicis més puntuació pot obtenir, com si fos un « videojoc ».
A més a més, el sistema permet a l’estudiant identificar-se, i així « guardar la partida » i continuar després allà on s’hi va quedar.
Si alguna professora o professor el troba interessant i el prova amb els alumnes, m’agradaria saber què en pensa, els errors que pugui haver trobat i qualsevol comentari, suggerència o crítica per a millorar-lo. Es tracta d’una iniciativa 100% software lliure.
Podeu accedir a una versió inicial en
http://phobos.xtec.es/gromo/cocotrainer.htm
És l’opció TooMatch (la resta de jocs: Enigmes, Cadenes, Puzzles... no estan encara acabats del tot)
Moltes gràcies pel vostre temps, Gerard.